dinsdag 2 oktober 2018

D66 blijft zich inzetten voor ruimere openingstijden

D66 en Lokaal Oegstgeest hebben afgelopen donderdag 27 september in de gemeenteraad geprobeerd een verruiming van de Winkeltijden voor elkaar te krijgen, maar liepen tegen de muur van de coalitie op. Het was ons te doen om de mogelijkheid te bieden aan winkeliers en het winkelend publiek om ook op zondagochtend je boodschappen te kunnen doen. Het is geen verplichting om open te zijn, maar het kan, mag. Vrijheid dus. Ook een poging deze ruimte te bieden in december liep stuk op de coalitie.

Wij vinden dat de overheid zich niet hoeft te bemoeien met wanneer iemand zijn of haar winkel opendoet. Alleen met evt. overlast. Overigens mogen bijvoorbeeld sportscholen wel op zondag al eerder open. Voor D66 mag je open en hoeft het niet en mag je gaan winkelen, maar hoeft het niet. We denken dat het een kwestie van tijd is voor de winkeltijden aangepast worden en we zullen ons ervoor blijven inzetten om zo snel mogelijk ruimere openingstijden voor elkaar te krijgen!