zondag 20 november 2016

D66 in gesprek over ‘Oegstgeest, het Dorp!’

D66 organiseerde op 9 november een succesvolle themabijeenkomst over ‘Oegstgeest, het Dorp!’. In het Dorpscentrum kwamen leden van D66, inwoners en vertegenwoordigers van diverse lokale maatschappelijke organisaties bijeen.

Stellingen over toekomst Oegstgeest

Onder leiding van Wietske Veldman werd op een interactieve manier van gedachten gewisseld over diverse stellingen. Zo werd er uitvoerig gesproken en gediscussieerd over gemeentelijke dienstverlening, samenwerking tussen gemeente en inwoners, het dorpse karakter en de verenigingen van Oegstgeest. Ook de voltallige fractie was aanwezig om mee te discussieren.

Nieuwe inzichten

De avond leverde veel nieuwe inzichten en concrete ideeën op. Aan het eind van de avond vatte Lia de Ridder samen. En die samenvatting was: de gemeente moet vooral beter informeren, toegankelijk zijn, luisteren en leren samenwerken met vrijwilligers. De themabijeenkomst was de eerste in een reeks van bijeenkomsten die D66 de komende periode gaat organiseren. De volgende themabijeenkomst staat gepland voor maart 2017 en gaat over het sociaal domein.