donderdag 5 juli 2018

D66 kijkt vooruit en terug

D66 Oegstgeest is de raadsperiode goed begonnen. We voeren actie om de onderwijsgebouwen opgeknapt te krijgen. Het onderhoud is zo verwaarloosd dat er bijna geen school is die voldoet aan de eisen van 2018. De coalitie vindt dit niet urgent genoeg om nu geld uit te trekken. Daarnaast heeft D66 met algemene stemmen een motie aangenomen gekregen om de schuldhulpverlening in ons dorp te verbeteren. Want ondanks dat we een relatief rijk dorp zijn, zitten toch meer dan 200 huishoudens met problematische schulden, en de helft daarvan krijgt geen hulp van de gemeente. D66 vindt dat de gemeente deze mensen moeten bereiken.

Afgelopen week stond D66 Oegstgeest stil bij de start van de periode. Vlak voor het zomerreces werd afscheid genomen van vertrekkende raadsleden en de start van de nieuwe fractie werd besproken. Hoewel we net zijn begonnen, zijn er dus al resultaten. En met dank en weemoed hebben we afscheid genomen van Boris Kocken, Marlene Simoons en Jan Vos. Zij hebben zich hard gemaakt voor diverse onderwerpen zoals duurzaamheid, financiën en de regio. Gelukkig ondersteunen ze de fractie nog met raad en daad.

Tijdens het zomerreces blijven wij voor u vanzelfsprekend bereikbaar. Wij willen te allen tijde met de bewoners van Oegstgeest in gesprek zijn en blijven. Heeft u vragen of opmerkingen? Stuur dan een e-mail naar: bestuur@d66oegstgeest.nl.

U krijgt dan z.s.m. antwoord.