maandag 15 oktober 2018

D66 laat de schaatsers niet door het ijs zakken!

D66 is voor de eenmalige bijdrage van €150.000 voor de 333 meter ijsbaan in Leiden. In de regio hebben we ervoor gekozen om intensief samen te werken en dit is dus een tweerichtingsverkeer. Oegstgeest zal dan dus ook een bijdrage moeten leveren aan regionale voorzieningen als een ijsbaan. Een ijsbaan van 333 meter zet de regio op kaart voor de ijssport en recreatie en geeft verenigingen en jonge schaatsers volop de mogelijkheid zich verder te ontwikkelen.

In Oegstgeest staat een breed sportaanbod hoog in het vaandel. De afgelopen weken hebben veel schaatsliefhebbers zich tijdens de commissievergaderingen laten horen met enthousiasmerende betogen. Er zijn veel handtekeningen verzameld en afgelopen donderdag waren de schaatsers in groten getale aanwezig op het gemeentehuis. We kunnen deze inwoners van Oegstgeest toch niet door het ijs laten zakken?

Deze zomer besloot het gemeentebestuur van Oegstgeest om geen bijdrage te leveren aan een langere ijsbaan in Leiden. D66 vond net als de schaatsers dat er in ieder geval een debat over de bijdrage moest worden gevoerd. “Als je als gemeente echt wilt luisteren naar inwoners dan kun je zo’n initiatief niet negeren” vindt Jolijn Kouwenhoven, steunfractielid D66.

Om de bijdrage te leveren aan de ijsbaan van 333 meter zal er financiële dekking gevonden moeten worden. “D66 wil deze dekking ook vinden en gaat daarom  graag het gesprek aan met de andere partijen. Momenteel bereiden we een amendement voor om de ijsbaan in de begroting te krijgen. We gaan ervan uit dat de coalitie echt bereid is met ons samen te zoeken naar de mogelijkheden” aldus fractievoorzitter Elfred Bus.