dinsdag 27 maart 2018

D66 Oegstgeest over de verkiezingsuitslag

D66 heeft met het verkiezingsprogramma “Oegstgeest aan zet!” de afgelopen maanden actief campagne gevoerd voor de Gemeenteraadsverkiezingen. Met een grote groep vrijwilligers waaronder lijsttrekker Elfred Bus en diverse kandidaat-raadsleden is ingezet op de verkiezingsthema’s gelijke kansen voor iedereen, groene groei en daadkrachtig bestuur. We zijn blij dat bijna 2000 inwoners van Oegstgeest vorige week op D66 hebben gestemd. Dit heeft geresulteerd in 3 zetels in de Gemeenteraad. Ten opzichte van de vorige gemeenteraadsverkiezingen hebben we minder stemmen gekregen, waardoor we een zetel hebben verloren. Oegstgeest volgde de landelijke trend maar hield het verlies beperkt. We zijn trots op het resultaat en zullen ons de komende jaren met veel enthousiasme blijven inzetten om samen met inwoners en organisaties te werken aan een betere toekomst van Oegstgeest. Deze week is de informateur gestart met verkennende gesprekken. Deelname aan het college ligt niet meteen voor de hand, maar zal – als D66 gevraagd wordt – wellicht mogelijk zijn na een zorgvuldige afweging. Daarbij staan onze plannen voor Oegstgeest altijd centraal.