vrijdag 17 november 2017

Verkiezingsprogramma en kandidatenlijst voor GR2018 aangenomen

D66 Oegstgeest heeft op de afdelingsvergadering van woensdag 15 november het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 aangenomen. Veel leden waren afgekomen op de AAV.  Met een paar wijzigingen gingen zij akkoord met het programma. Dit is de afgelopen maanden tot stand gekomen in overleg met de inwoners van Oegstgeest, maatschappelijke organisaties en verenigingen. D66 heeft diverse “in-gesprek-met” acties gehouden aan de Lange Voort en er zijn speciale thema-avonden georganiseerd over wat er de komende vier jaar in Oegstgeest moet gebeuren. Uit al deze discussies is het verkiezingsprogramma ontstaan zoals nu is aangenomen.

Tijdens de AAV is ook de gehele kandidatenlijst vastgesteld. De verkiesbare plekken (1 t/m 7) waren al eerder vastgesteld maar nu zijn ook de overige plekken ingevuld. Maar liefst 23 kandidaten hebben zich de afgelopen periode beschikbaar gesteld. Het resultaat is een gevarieerde lijst met nieuwe gezichten en mensen met ervaring in de politiek en/of het raadswerk. Bij het samenstellen van de lijst is ook goed gekeken of de kandidaten elkaar kunnen aanvullen. Met het vastgestelde verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst gaat D66 Oegstgeest met vertrouwen de verkiezingsstrijd aan voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart.