donderdag 10 juni 2021

Drie kandidaat-lijsttrekkers voor D66 Oegstgeest

In Oegstgeest hebben zich drie kandidaten gemeld voor het lijsttrekkerschap voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022.

Kandidaten konden zich tot en met 31 mei jl. aanmelden bij de afdelingsverkiezingscommissie. In Oegstgeest zijn de kandidaten geen onbekenden: zittende raadsleden Elfred Bus, Lydie Vellema en oud-afdelingsvoorzitter Natalie Jonkers willen gekozen worden als lijstrekker.

D66 is een democratische partij. Iedereen uit de partij kan zich aanmelden voor het lijstrekkerschap. De verkiezing van de lijsttrekker vindt plaats per e-voting. Leden van D66 kunnen hun stem uitbrengen in de periode van 16 t/m 30 juni. Naar verwachting zal dan op 1 juli bekend worden gemaakt wie bij de gemeenteraadsverkiezingen in Katwijk en Oegstgeest de lijst voor D66 gaat trekken.

Komende week kunnen de leden van D66 kennis maken met de kandidaat-lijsttrekkers. In Oegstgeest vindt er op maandag 14 juni een besloten afdelingsvergadering plaats. Leden kunnen zowel fysiek als digitaal het debat volgen. Daarbij worden alle coronaregels in acht genomen. Ben je lid van D66 en wil je fysiek aanwezig zijn? Vul dan het onderstaande formulier in.