donderdag 16 januari 2020

Jolijn Kouwenhoven: D66 Vrijwilliger van het Jaar in Oegstgeest

Afgelopen zondag was de Nieuwjaarsborrel van D66 Oegstgeest. Dit jaar was de locatie het clubgebouw van korfbalvereniging Fiks. Daar werd teruggeblikt op 2019 en vooruitgekeken naar 2020. Tijdens de borrel werd ook de Vrijwilliger van het Jaar bekendgemaakt. Het is een prijs die de afdeling sinds een paar jaar uitreikt aan een lid dat zich in een jaar uitzonderlijk heeft ingezet voor de partij.

Dit jaar is dat Jolijn Kouwenhoven geworden. Zij maakt deel uit van de D66 fractie. Daarnaast had ze in 2019 ook nog tijd om campagneleider te zijn voor de verkiezingen die er dit jaar waren. En dat waren er maar liefst 3: de Provinciale Statenverkiezingen, de Waterschapsverkiezingen en de verkiezingen voor het Europees Parlement. Ze zorgde er verder voor dat de viering van internationale vrouwendag op 8 maart een gezamenlijke activiteit werd van D66 Leiden en D66 Oegstgeest en in de Gouwe in Oegstgeest werd gehouden. Ze stond ook op de lijst van Water Natuurlijk. En ze zit in het bestuur van het Leids Els Borst Netwerk en zet zich in die hoedanigheid in voor meer vrouwen in de politiek. “Jolijn heeft afgelopen jaar heel veel voor de afdeling gedaan en betekend”, aldus voorzitter Carina Bos. Zij reikte de D66 terugblik uit aan Jolijn die ze een jaar in haar bezit mag hebben en daarna terug moet naar de nieuwe vrijwilliger van het jaar.