Vereniging, bibliotheek of sportkantine als ontmoetingsplek

Het verenigingsleven en een betrokken vrijwilligersnetwerk zijn belangrijk voor het dorp. Veel mensen zijn actief bij een sportclub of volgen een creatieve cursus. De betrokkenheid bij elkaar gaat verder dan de activiteiten. De clubs nemen als vanzelfsprekend een maatschappelijke rol en zouden deze graag uitbouwen. D66 ziet graag dat verenigingen de sportkantines delen met andere sportclubs, scholen, wijkverenigingen, culturele-, zorg- en welzijnsinstellingen. Op die manier maken zij optimaal gebruik van de faciliteiten en versterken zij betrokkenheid van mensen bij elkaar. Ook de bibliotheek en bijvoorbeeld het Dorpscentrum kunnen nog meer dan nu een ontmoetingsplaats zijn. D66 wil vooral activiteiten subsidiëren en wil huren betaalbaar houden. D66 steunt het Platform Kunst, Cultuur en Erfgoed, dat werkt als ontmoetingsplaats van ruim 20 Oegstgeester maatschappelijke en culturele organisaties.