maandag 15 februari 2021

Valentijnsdag 2021: D66 zet scholen weer in het zonnetje

Het is inmiddels een traditie dat D66 op Valentijnsdag alle scholen in Oegstgeest in het zonnetje zet. Dit jaar gebeurde dat voor de 4de keer. Een aantal vrijwilligers ging afgelopen vrijdag langs de scholen om alle leerkrachten, medewerkers en directie te bedanken voor hun inspanningen voor goed onderwijs in Oegstgeest.

En dat was het afgelopen jaar meer dan een uitdaging in deze Corona tijd met online lesgeven. Daarnaast heeft er fysieke noodopvang plaatsgevonden. Vanaf begin februari zijn de basisscholen weer open en is er de uitdaging om de kinderen weer langzaam te laten wennen aan een “nieuw normaal”. Voor het voortgezet onderwijs is de situatie weer anders met alleen de examen leerlingen present.

In 2019 hebben wij voor het eerst – in navolging van veel gemeenten in Nederland – de Conciërge van het Jaar Verkiezing georganiseerd. Een jury heeft alle inzendingen beoordeeld en Huig van Duin van de Leo Kanner School (VSO) verkozen tot Conciërge van het Jaar 2019. Maar Oegstgeest kent meer goede conciërges. Wij wilden hier een twee jaarlijks terugkerende verkiezing van maken maar Covid gooide roet in het eten. Wanneer het weer mogelijk is gaan wij deze verkiezing weer organiseren. Daarom dit jaar bij de Valentijnsdagactie extra aandacht voor alle conciërges omdat zij zoveel belangrijk werk doen. Zeker in deze periode.